Svårt att få till träningen?

Jag vet hur det är! Småbarnsförälder som jag är… Inget att skylla på, allt handlar om prioriteringar! Börja med att försöka komma iväg 1 gång per vecka för någon form av träning, styrketräning på gym, gruppträning, promenader, löpning, skidor, dans. Hitta din grej! Försök dessutom att göra allt för att få till din vardagsmotion, ta trapporna, parkera din bil lite längre bort, gå av en station tidigare på buss eller tunnelbana. Och en ny bra vana att få in är att ta en 20 minuters promenad efter lunchen! Det är ju faktiskt bara 20 minuter så det ska du kunna prioritera in, eller hur? Eller ta 3 korta 10 minuters promenader.

Sitter du framför soffan på kvällen? Ta dig då ner till golvet och träna lite framför tv´n. Här kommer några tv-övingar:

– 15 ben böj
– 15 rygglyft
– 20 situps
– 15 armhävningar på tå eller knä
– 15 utfall per ben
– 20 höftlyft (knipövningen)

Och repetera detta 3 gånger! Om du vill ha lite pulshöjande effekt med så avslutar du med 15 upphopp efter varje höftlyft!

Kanonbra vardagsträning som du kan göra varje kväll eller morgon!

Ha en bra dag!

Kommentera